موکب کربلا فاطمة الزهراء یاسوج

وقتی که در نگاه تو مقصد حرم شود پاگیر جاده می‌شود آن دل که عابر است

به وبسايت ما خوش آمديد

موکب کربلا فاطمة الزهراء یاسوج

وقتی که در نگاه تو مقصد حرم شود پاگیر جاده می‌شود آن دل که عابر است

جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۷ ب.ظ

موکب کربلا فاطمة الزهراء یاسوج

با ما در ارتباط باشید

درباره سايت

about
متاسفانه امکان درج خودکار کادر جستجو یا جعبه دنبال کنندگان در این قالب وجود ندارد، لطفا برای درج از حالت دستی استفاده نمایید.

توضیحات

اطلاعات سايت

client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client

تصاویر برگزیده

عنوان عکس

توضيحات مختصر درباره عکس

عنوان عکس

توضيحات مختصر درباره عکس

عنوان عکس

توضيحات مختصر درباره عکس

عنوان عکس

توضيحات مختصر درباره عکس

عنوان عکس

توضيحات مختصر درباره عکس

عنوان عکس

توضيحات مختصر درباره عکس

عنوان عکس

توضيحات مختصر درباره عکس

عنوان عکس

توضيحات مختصر درباره عکس

در قطعنامه جدید برای خرید و فروش سلاح «مورد به مورد» مجوز می‌گیریم/ از ذیل فصل ۷ منشور سازمان ملل خارج شدیم

در قطعنامه جدید برای خرید و فروش سلاح «مورد به مورد» مجوز می‌گیریم/ از ذیل فصل ۷ منشور سازمان ملل خارج شدیم

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای تعلیق درپاسخ به این سوال که آیا جمهوری اسلامی براساس قطع نامه مصوب شورای امنیت از ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل خارج شده است یا نه گفت: ما از ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل براساس قطع نامه روز دوشنبه خارج شدیم.

به گزارش خبرگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه در نشست خبری که صبح امروز چهارشنبه در محل وزارت امور خارجه برگزار شد ضمن تشکر از همه ملت ایران و رهبر معظم انقلاب و کسانی که طی این دو سال به تیم مذاکره کننده هسته ای کمک کردند گفت: آنچه که ما را در مذاکرات دلگرم می کرد نفس گرم مقام معظم رهبری و راهنمایی ها و هدایت های ایشان بود.

 

وی افزود: از همه خبرنگاران که در دو سال گذشته همراه ما بودند تشکر می کنم چراکه ما شاهد فعالیت بسیار فشرده و گسترده آنها بودیم و فکر می کنم همکاری بین دیپلماسی و رسانه در یک ماه گذشته خود را به خوبی نشان داد.

 

عضو ارشد مذاکره کننده هسته ای در پاسخ به این سئوال که آمریکا خواهان افزوده شدن دوره ۵ ساله به اجرای قطعنامه شورای امنیت است، موضع ایران در قبال این موضوع چیست؟ گفت: چنین چیزی امکان ندارد، قطعنامه ای که دو روز پیش صادر شد کاملا روشن است. تاریخ خاتمه قطعنامه شورای امنیت کاملا روشن است و هیچ ابهامی در آن وجود ندارد.

 

عراقچی افزود: طول دوره اجرای قطعنامه ۱۰ ساله است، اینکه اعلام شده بعد از ۱۰ سال اینها قصد دارند قطعنامه جدید دیگری را ارائه دهند و بخواهند موضوع بازگشت پذیری برای چند سال دیگر تمدید شود، این خواسته ای است که ابراز کردند، اما از نظر ما هیچ اعتباری ندارد.

 

عضو ارشد مذاکره کننده هسته ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزارت امور خارجه و همچنین دولت چه ساز و کاری را برای نظارت بر لغو تحریم ها دارد، گفت: بحث اجرای توافق به اندازه مذاکرات اهمیت دارد و دولت در کلیت خود به این موضوع اهتمام می ورزد .

 

وی افزود: یک ساز و کاری در سطح دولت و یک ساز و کار هم در وزارتخانه های مختلف تعیین می شود و ما در داخل وزارت امور خارجه نیز اقداماتی را تعیین کردیم که پس از اجرای توافق انجام خواهیم داد.

 

معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آمریکایی ها اعلام کردند باید ۵ سال به محدودیت های ۱۰ ساله غنی سازی ایران اضافه شود و وزارت امور خارجه اعتراض خود به این موضوع را به چه نهاد و کشورهایی اعلام کرده است گفت: اظهارات طرف مقابل به تعبیر رهبر معظم انقلاب رجز خوانی است که یک مقدار از آن طبیعی به نظر می آید چراکه طرف ها می خواهند همواره ادعاهایی را مطرح کنند که ما اظهارات اخیرا آمریکایی ها در این خصوص را در این راستا نگاه می کنیم.

 

وی تاکید کرد: روال قانونی باید طی شود چرا که لابی هایی می خواهند جلوی این کار را بگیرند. آنچه برای ما مهم است قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل است که بدون هرگونه ابهامی است و طرف ها باید به آن پایبند بمانند.

 

عراقچی ادامه داد: در این خصوص ما به مقامات آمریکایی و همچنین کشورهای ۵+۱ اعتراض کردیم تا کاری خلاف توافق صورت نگیرد اما اینکه آنها اعلام کنند می خواهند یک قطعنامه دیگری را پس از ۱۰ سال مجددا علیه ما صادر کنند از نظر ما ارزش توجه ندارد.

 

معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه افزود: ما اجرای تعهدات طرف مقابل را دنبال می کنیم و هرگونه تخلفی را مشاهده کردیم در داخل توافق ساز و کاری تعیین شده است که می توانیم از طریق آن موضوع را پیگیری کنیم.

 

عراقچی در خصوص اموال موقوفه جمهوری اسلامی اظهار داشت: همه اموال موقوفه کشور باید آزاد شود و ساز و کار ویژه ای هم نیاز ندارد این اتفاق پس از لغو تحریم ها خود به خود عملی می شود و هر پول بلوکه شده ایران در هر جای جهان باشد آزاد خواهد شد.

 

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با بیان این که تا 4 الی 6 ماه آینده توافق ژنو پابرجاست اضافه کرد: براین اساس آزاد شدن ماهانه مبالغ مشخص پول های بلوکه شدن ایران در دسترس است.

 

وی در خصوص ممنوعیت خرید سلاح های ممنوعه و نقش آژانس بین المللی در این خصوص گفت: در قطع نامه جدید ممنوعیت برای صادرات و واردات کالا وجود دارد اما دیگر تحریمی در کار نیست بلکه محدودیت اعمال شده است.

 

معاون حقوق بین الملل وزیر امور خارجه با بیان این که در گذشته خرید و فروش همه نوع اقلام و سلاح ممنوع بود خاطر نشان کرد: در قطع نامه جدید مورد به مورد خرید و فروش سلاح از شورای امنیت مجوز خواهد گرفت و به طور کلی خرید و فروش تجهیزات بعد از سپری شدن 5 سال نیاز به همین مجوز هم ندارد.

 

عراقچی در خصوص نقشی که آژانس بین المللی در این زمینه ایفا می کند تصریح کرد: گزارش جامع جمع بندی و آژانس بین المللی براساس پروتکل ارائه می دهد فقدان وجود فعالیت هسته ای غیرصلح آمیز را در کشورها اعلام و تایید می کند این گزارش خاصی است که آژانس در مورد همه کشورهای عضو صادر می کند و این در حالی است که براساس توافق برجام هیچ یک از مراحل توافق منوط بر این گزارش نیست اما در صورتی که آژانس قبل از 5 سال این گزارش را ارائه دهد محدودیت تحریم 5 ساله زودتر رفع خواهد شد و به همین جهت جمهوری اسلامی برای ارائه این جمع بندی و به دنبال آن گزارش رفع محدودیت تحریم از طرف آژانس با این نهاد همکاری خواهد کرد.

 

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در خصوص موشک S300  و خرید آن از سوریه و این که آیا این موشک نیز شامل محدودیت می شود یا خیر گفت: سلاح هایی که فروش آن ها به ایران مشمول این محدودیت می شود مشخص شده و S300جزو اقلام دفاعی است که در لیست این محدودیت ها ذکر نشده است.

 

وی اضافه کرد: از نظر ما قطع نامه شورای امنیت صراحت کامل دارد و در این قطع نامه بیان شده است دوره توافق 10 سال است و چیزی بالاتر از 10 سال ذکر نشده است این که آیا سایر اعضای 1+5 اعلام کنند پس از 10 سال قصد دارند قطع نامه جدیدی ارائه دهند آینده ای نامفهوم است و از نظر ما خلاف توافقاتی است که در وین صورت گرفت.

 

معاون حقوق بین الملل وزیر امور خارجه در خصوص سفر هفته آینده فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به کشور اظهار داشت: پس از توافق ژنو شاهد موجی از سفر وزرای خارجه به ایران بودیم که این موج بعد از توافق وین دوباره از سر گرفته شد.

 

عراقچی اضافه کرد: در این هفته یک مقام آلمانی به کشور سفر کرد و هفته بعد نیز موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به کشور سفر خواهند کرد به هر حال توافق وین راه را برای برداشته شدن تحریم ها و همکاری اقتصادی بین ایران و بسیاری از کشورها هموار خواهد کرد و ما نیز از گسترش روابط با سایر کشورها استقبال می کنیم.

 

**توافق وین راه را برای همکاری اقتصادی بین ایران و سایر کشورها هموار می کند

 

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای  در پاسخ به این سوال که آیا در طول مذاکرات در خصوص مسائل حاشیه ای و مسائلی به غیر از مسائل هسته ای با طرفین گفتگو شد یا خیر گفت: در طول مذاکرات هسته ای هیچ موضوعی جز مسئله هسته ای مورد بحث قرار نگرفت جز مطرح شدن اتباع ایرانی در آمریکا که در حاشیه با آن برخورد داشتیم و از جهت انسانی مشکلات موجود برای هموطنان حل و فصل شود.

 

وی اضافه کرد: این احتمال وجود دارد که بعد از توافق طرف های ما به تعهدات خود عمل کنند و در صورت عملکرد آن ها به تعهدات خود مسیر برای مذاکره در مورد سایر مسائل باز خواهد شد اما از الان هیچ قضاوتی در این خصوص نمی توان کرد.

 

**روسیه و چین در کمپ مقابل ما نقش متعادل کننده مذاکرات را داشتند

 

معاون حقوق بین الملل وزیر امور خارجه در خصوص نقش روسیه و چین در روند مذاکرات اظهار داشت: این دو کشور در طول مذاکرات اخیر نقش مثبت و سازنده ای داشتند اگر چه در کمپ مقابل ما حضور داشتند اما نقش متعادل کننده ای در رسیدن به یک توافق متوازن داشتند.

 

عراقچی اضافه کرد: روابط ایران با روسیه و چین بسیار مثبت و روبه جلوست و دارای ابعاد راهبردی مهم است.

 

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با بیان این که در بعد از اجرایی شدن توافق روابط ایران با این دو کشور شکوفاتر خواهد شد افزود: بر خود لازم می دانم از همین جا از نقش سازنده این دو کشور تقدیر و تشکر کنم.

 

وی در خصوص مسئله پارچین نیز گفت: در این زمینه نقشه راه جدیدی بین آژانس بین المللی و سازمان انرژی اتمی کشورمان امضا شد که ترتیباتی برای حل و فصل تمام موضوعات ایجاد شد.

 

معاون حقوق بین الملل وزیر امور خارجه با بیان این که این ترتیبات مورد بحث قرار خواهد گرفت اضافه کرد: البته این مسئله به شرطی محقق خواهد شد که مدیر کل آژانس بتواند جمع بندی خود را ارائه دهد جمهوری اسلامی نیز همکاری های لازم را ارائه خواهد داد.

 

عراقچی اضافه کرد: در عین حال در صورتی که نگرانی جمهوری اسلامی در خصوص دسترسی به مراکز و افراد نظامی برطرف شود مسئله PMD با کمترین دغدغه قابل حل است.

 

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با تاکید براینکه برای ما حفظ منافع ملی کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است یاد آور شد: هر جا که قطع نامه ای را خلاف عقل و منطق بدانیم براساس سیاست های خود رفتار می کنیم و دلیل این مدعا آنکه صدور قطع نامه جدید وزارت خارجه مواضع خود را نسبت به این قطع نامه بیان کرد و ما بارها صراحتا اعلام کردیم که بین مفاد قطع نامه و مفاد توافق فرق وجود دارد و رعایت و عدم رعایت توافق یک تبعاتی دارد همان طور که رعایت و عدم رعایت قطع نامه تبعات خاص خود را دارد و این در بند بیانیه وزارت خارجه بیان شده است.

 

وی با تاکید براینکه ما برای حفظ امنیت و استقلال خود و هم چنین کمک به متحدین منطقه برای مبارزه با تروریسم از هیچ اقدامی مضایقه نخواهیم کرد افزود: وزارت خارجه مجری کامل سیاست های جمهوری اسلامی از جمله استکبارستیزی که از ارکان اساسی نظام است می باشد و سیاست خارجی را براساس خطوط قرمز مد نظر مقام معظم رهبری ادامه خواهیم داد و قضاوت رهبر نیز از تیم مذاکره کننده بر همین اساس بوده است.

 

معاون حقوق بین الملل وزیر امور خارجه در خصوص سخنان دیروز ظریف در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دیروز رئیس مجلس از ظریف در خصوص تحریم های شورای امنیت سوال کرد و ظریف گفت از کلمه تعلیق نسبت به تحریم های UN در هیچ جای توافق نامه استفاده نشده است اما از این کلمه در دو جای قطع نامه استفاده شده که مربوط به لغو تحریم های اتحادیه اروپاست.

 

عراقچی با بیان اینکه تعلیق جایگاهی در توافق وین یا برجام ندارد ادامه داد: براین اساس تمام تحریم های اقتصادی و مالی در روز توافق به طور کامل لغو خواهد شد.

 

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان درپاسخ به سوال خبرنگار ترکیه مبنی براینکه با وجود اختلافات زیاد بین ایران وترکیه آیا بعد از اجرای توافق هسته ای روابط دو کشور بهبود خواهد یافت گفت: بعد از اجرای توافق هسته ای روابط ایران با کشورهای منطقه به ویژه ترکیه که از دیرباز دارای روابطی گسترده در ابعاد اقتصادی، سیاسی و اعتقادی بوده است با قوت ادامه خواهد یافت این که در برخی موضوعات جمهوری اسلامی با این کشور اختلاف نظرهای جدی دارد درست است اما به معنی آن نیست که روابط دو کشور از مسیر خود خارج شده باشد و من اطمینان دارم بعد از توافق وین این همکاری ها بیش از پیش ادامه خواهد یافت.

 

اختلاف ما و ترکیه در مسائل منطقه قابل کتمان نیست

 

وی اضافه کرد: ما در طول دوران تحریم روابط اقتصادی گسترده ای با این کشور داشتیم و این در حالی است که اختلاف ما در مسائل منطقه قابل کتمان نیست.

 

معاون حقوق بین الملل وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به قطع نامه تصویب شده در روز دوشنبه توسط شورای امنیت سازمان ملل آیا امکان نقض این توافقات به وسیله کنگره آمریکا وجود دارد یا خیر گفت: قطع نامه شورای امنیت الزام آور است ولی اینکه آیا این قطع نامه تفاوت با حقوق داخلی کشورها دارد یا خیر در کشورهای مختلف با توجه به قوانین داخلی آن کشورها متفاوت است به عنوان مثال در جمهوری اسلامی پذیرفتن متن قطع نامه شورای امنیت سازمان ملل نیاز به مصوبات مجلس و شورای امنیت ملی دارد در ایالات متحده نیز شرایط به همین ترتیب است و در حال حاضر علی رغم صدور قطع نامه شورای امنیت باید روال عادی و قانونی در هر دو کشور طی شود و پس از طی این روال کلیت توافق رد یا پذیرفته شود.

 

**مقدمات اجرایی شدن توافق در دو ماه آینده فراهم می شود

 

عراقچی اضافه کرد: در این مرحله امکان این وجود ندارد که بخشی از توافق پذیرفته و بخشی از آن رد شود ضمن این که قطع نامه شورای امنیت امر مثبتی است و در صورت تایید کلیت توافق این توافق در 2 ماه آینده مقدمات اجرایی شدنش فراهم می شود.

 

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در خصوص عملکرد دولت و کنگره آمریکا گفت: طبق این توافق دولت و رئیس جمهور آمریکا متعهد شد قوانینی تحریمی کنگره را اجرا نکند و تا زمانی که این توافق پابرجاست هر رئیس جمهوری که قوانین تحریمی کنگره را اجرا نکند توافق را نقض کرده است و نقض توافق تبعات خود را دارد و این به روشنی در متن توافق ذکر شده است.

 

وی در خصوص این موضوع که برخی مقامات جمهوری اسلامی اعتراضاتی نسبت به محدودیت تسلیحاتی داشته اند گفت: تحریم های مربوط به مسائل تسلیحاتی از قبل وجود داشته است اما این تحریم ها تبدیل به محدودیت تسلیحاتی شده است و تحریم وجود ندارد هم چنین ممنوعیت استفاده موشکی در قطع نامه جدید از ایران خواسته شده است و این ممنوعیت استفاده مربوط به موشک های است که دارای کلاهک هسته ای باشند که البته فقط یک درخواست از جمهوری اسلامی و الزام آور نمی باشد ضمن این که هیچ یک از موشک های ما برای حمل کلاهک هسته ای طراحی نشده اند و از طرف دیگر نقض بیانیه معادل نقض قطع نامه نیست همان طور که مجددا تاکید می کنم جمهوری اسلامی برای کمک به متحدین خود در منطقه به منظور مقابله با تروریسم به آنچه لازم باشد عمل خواهد کرد.

 

معاون حقوق بین الملل وزیر امور خارجه در خصوص ساز و کار بازگشت پذیری تحریم ها و نگرانی ها در این خصوص گفت: ساز و کار بازگشت پذیری تحریم ها مسئله ای است که در توافق به آن اشاره شده است ضمن این که اولا ساز و کار بازگشت پذیری دو طرفه است و هر یک از طرفین ایران و 1+5 که معتقد باشند طرف مقابل نقض توافق کرده است می تواند از این ساز و کار استفاده کند.

 

عراقچی ضمن تشریح جزییات عملکرد ساز و کار مطرح شده ادامه داد: براساس این ساز و کار هر یک از کشورهای منتقد به کمیسیون مشترک رجوع می کند و این کمیسیون 15 روز فرصت دارد که این مسئله را حل و فصل کند بعد از 15 روز این مسئله به وزرای خارجه ایران و 1+5 ارجاع داده خواهد شد و در صورت نیاز این پروسه تمدید می شود سپس مشورتی متشکل از سه نفر یک نفر نماینده از ایران یک نفر نماینده از کشور شاکی و یک نماینده بی طرف معرفی می شود سپس اگر مسئله به نتیجه نرسید موضوع به شورای امنیت می رسد و این شورا 30 روز فرصت برای حل و فصل مسئله را دارد و اگر نتوانست در این خصوص به جمع بندی برسد کشور مربوط باید قطع نامه ای درخواست کند و کشوری که می خواهد تحریم ها را برگرداند باید این قطع نامه را وتو کند.

 

 

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با بیان این که این روال حداقل 60 روز زمان می برد تصریح کرد: در این پروسه چندین مانع وجود دارد و کشوری که بخواهد صرف بهانه جویی برای برگشت پذیری تحریم ها داشته باشد باید هزینه زیادی را متحمل شود.

 

وی با تاکید براینکه در صورت انجام چنین پروسه ای جمهوری اسلامی به هیچ یک از تعهدات خود پای بند نخواهد بود گفت: این موضع را وزارت خارجه پس از بیانیه اخیر محکم تر کرد و گفت برگشت پذیری تحریم ها موجب عدم همکاری ایران با آژانس بین المللی خواهد بود.

 

معاون حقوق بین الملل وزیر امور خارجه در خصوص حل مسئله PMD نیز گفت: مسئله PMD جدای از مسئله توافق است و امری بین ایران و آژانس بین المللی است و برای حل آن منتظر نهایی شدن مراحل توافق نیستیم.

 

عراقچی با بیان این که آژانس بین المللی تا آخر جولای فرصت دارد تمام سوالات و ابهامات را همراه با مستندات به جمهوری اسلامی ارائه دهد اظهار داشت: پس از سپری شدن این زمان جمهوری اسلامی باید به این ابهامات پاسخ دهد سپس این ابهامات مورد ارزیابی آژانس قرار می گیرد و تا 15 اکتبر آژانس موظف است گزارش نهایی خود را بنویسد.

 

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان درپاسخ به این سوال که آیا جمهوری اسلامی براساس قطع نامه مصوب شورای امنیت از ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل خارج شده است یا نه گفت: ما از ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل براساس قطع نامه روز دوشنبه خارج شدیم.

 

وی گفت: قطع نامه های شورای امنیت که در سال های گذشته بر علیه ما صادر شده بود در بندهای مقدماتی آن بیان شده بود که این قطع نامه تحت ماده 41 صادر می شود و این امر صراحتا در متن قطع نامه ها به چشم می خورد اما وجود این موضوع در قطع نامه های جدید به چشم نمی خورد و در مقدمه قطع نامه جدید عنوان شده است که این قطع نامه تحت ماده 25 که ماده ای عمومی است صادر و اعمال خواهد شد

 

معاون حقوق بین الملل وزیر امور خارجه اضافه کرد: در بندهای اجرایی قطع نامه جدید به طور مشخص به ماده 41 اشاره می کند و این بندها مربوط به بندهایی است که به لغو تحریم ها اشاره می کند و در مواردی مثل موارد تسلیحاتی به ماده 41 اشاره شده است اما کلیت قطع نامه تحت ماده 41 صادر نشده است.

 

عراقچی با اشاره به این که نکته که وقتی موضوع ذیل بند 41 شورای امنیت بررسی می شود به این معنی است که عملکرد آن کشور تهدیدی برای امنیت جهان است اضافه کرد: شورای امنیت در گذشته موضوع هسته ای ایران را تهدیدی برای امنیت جهان معرفی می کرد اما در قطع نامه روز دوشنبه عنوان می شود موضوع هسته ای ایران تهدید نیست و این کشور می تواند فعالیت خود را ادامه دهد و تحریم ها نیز بر ضد این کشور لغو شود.

 

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با تاکید براینکه این دستاورد متعلق به 10 سال ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم هاست خاطر نشان کرد: پذیرش فعالیت غنی سازی در یک کشور در حال توسعه امری بی سابقه است

 

وی با مخاطب قرار دادن صاحب نظران مسئله هسته ای در کشور ادامه داد: در بررسی قطع نامه از همه صاحب نظران می خواهم دستاورد کلانی که حاصل شده است را ببینند و نقاط ضعف این قطع نامه را با قطع نامه های قدیمی مقایسه کنند.

 

معاون حقوق بین الملل وزیر امور خارجه درپایان ضمن اشاره مجدد به مقاومت 10 ساله مردم ایران خاطر نشان کرد: ملت ایران تحت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری امروز به دستاورد بزرگی رسیده اند و به هر حال بر روی نقاط ضعف نیز باید تمهیداتی اندیشید.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

امام حسين (ع)

مَاذَا وَجَدَ مَنْ فَقَدَكَ وَ مَا الّذِى فَقَدَ مَنْ وَجَدَكَ؟

پروردگارا! آن كه تو را نيافت، چه يافت و آن كه تو را يافت، چه از دست داد؟

امام علی (ع)

اِعْجابُ الْمَرْءِ بِنَفْسِهِ دَلیلٌ عَلى ضَعْفِ عَقْلِهِ

فخر کردن انسان به خودش، نشانه کم عقلى او مى باشد.

امام رضا (ع)

صَديقُ كُلِّ امْرِء عَقْلُهُ وَ عَدُوُّهُ جَهْلُهُ

دوست هر كس عقل او، و دشمنش جهل اوست.

موکب کربلا فاطمة الزهراء یاسوج

وقتی که در نگاه تو مقصد حرم شود پاگیر جاده می‌شود آن دل که عابر است

با ما در ارتباط باشيد

ما دوست داريم از نظرات شما در اطلاع باشيم

تماس با ما

اطلاعات تماس

شماره تماس:09164221045

آدرس

پست الکترونيک

منتظر تماس تان هستيم