موکب کربلا فاطمة الزهراء یاسوج

وقتی که در نگاه تو مقصد حرم شود پاگیر جاده می‌شود آن دل که عابر است

به وبسايت ما خوش آمديد

موکب کربلا فاطمة الزهراء یاسوج

وقتی که در نگاه تو مقصد حرم شود پاگیر جاده می‌شود آن دل که عابر است

جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۶ ب.ظ

موکب کربلا فاطمة الزهراء یاسوج

با ما در ارتباط باشید

درباره سايت

about
متاسفانه امکان درج خودکار کادر جستجو یا جعبه دنبال کنندگان در این قالب وجود ندارد، لطفا برای درج از حالت دستی استفاده نمایید.

توضیحات

اطلاعات سايت

client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client

تصاویر برگزیده

عنوان عکس

توضيحات مختصر درباره عکس

عنوان عکس

توضيحات مختصر درباره عکس

عنوان عکس

توضيحات مختصر درباره عکس

عنوان عکس

توضيحات مختصر درباره عکس

عنوان عکس

توضيحات مختصر درباره عکس

عنوان عکس

توضيحات مختصر درباره عکس

عنوان عکس

توضيحات مختصر درباره عکس

عنوان عکس

توضيحات مختصر درباره عکس

عده‌ای از تندروها توافق را نوعی فتح‌الفتوح می‌بینند

عده‌ای از تندروها توافق را نوعی فتح‌الفتوح می‌بینند

کارشناس مسائل هسته ای با بیان اینکه عده ای از افراطیون، توافق را نوعی فتح الفتوح می بینند گفت: عده ای می خواستند مذاکرات زودتر به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، مهدی فضائلی کارشناس مسائل هسته ای در نشست پرسش و پاسخ پیرامون مذاکرات هسته ای و توافق وین که بعدازظهر  امروز در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران برگزار شد اظهار داشت: برخی ها واقعیت ها را نمی بینند و تنها به آرمان ها توجه می کنند و پیش روی به سوی واقع گرایی را نوعی دست کشیدن و پشت کردن و عقب نشینی نسبت به آرمان ها ارزیابی می کنند البته دسته مقابل به صورت کاملا بالعکس عمل می کنند که می توان گفت هر دوی اینها به سمت افراط و تفریط حرکت می کنند.

 

وی ادامه داد: یک تحلیل گر منصف در چارچوب  آرمانگرایی و واقع گرایی حرکت می کند و در جهت نزدیکی این دو موضوع گام برمی دارد و تلاش می کند تا تهدیدهای موجود و ظرفیت ها را در کنار یکدیگر ببیند.

 

فضائلی تصریح کرد: برقراری یک نسبیت منطقی در تحلیل بسیار حائز اهمیت است. یک تحلیل منصفانه یعنی دیدن نقاط ضعف و قوت با هم.

 

وی ادامه داد: کسی که بخواهد مسائل هسته ای را تحلیل کند باید ادبیات مخصوص به این حوزه را بشناسد. ادبیاتی همچون آژانس بین المللی انرژی اتمی، معاهدات بین المللی، ان پی تی چرخه سوخت و ... باید به آنها آشنایی پیدا کند.

 

فضائلی اظهار داشت: برخی اوقات افراد موضوعاتی که دارای اولویت هستند و اولویت ندارند را با یکدیگر قاطی می کنند و دچار حاشیه می شوند آن زمان است که تحلیل ها دچار خطا می شود. بهترین روش آن است که تمامی سخنان را بشنویم و از میان آن بهترین را برگزینیم.

 

این کارشناس مسائل هسته ای افزود: ما با شعار نرمش قهرمانانه که از سوی مقام معظم رهبری عنوان شد وارد مذاکرات شدیم این شعار به معنای مانور هنرمندانه برای دستیابی به مقصود است و نوعی سلوک سیاسی به شمار می رود.

 

وی ادامه داد: البته این مسئله با این موضوع که هدف وسیله را توجیه می کند کاملا متفاوت است چرا که تنها می توان از وسیله های گوناگون استفاده کرد اما از هر وسیله ای نه باید برای استفاده از وسیله به منظور رسیدن به هدف از تفکر دینی و اشراف به احکام برخوردار باشیم که از لزوم تشخیص استفاده از وسیله های گوناگون برای رسیدن به هدف به شمار می رود.

 

فضائلی با تاکید بر اینکه حرام اعلام شدن ساخت، نگهداری و استفاده از بمب اتم از جمله فتوای اولیه رهبری به شمار می رود گفت: البته در گذشته نیز شاهد این قبیل مسائل بوده ایم در طول جنگ تحمیلی در حالی که طرف مقابل از گاز شیمیایی علیه کشورمان استفاده کرد و البته ما توان استفاده از آن را داشتیم اما هرگز در چنین مسیری قدم نگذاشتیم چرا که فردی که در مسیر الهی قرار نگیرد همواره بر این باور است که هدف وسیله را توجیه می کند.

 

وی افزود: بحث نرمش قهرمانانه یک مسئله و رفتار بین آرمان و واقع گرایی است. برخی می گویند نرمش قهرمانانه یعنی پشت کردن به آرمان ها اما این گفته خطاست. در یک صحنه نظامی ممکن است یک عقب نشینی صورت گیرد اما این مسئله نوعی تاکتیک برای جمع کردن توان خود در موقعیت های بعدی عرصه است تا با تاکتیک بهتری وارد صحنه شویم.

 

این کارشناس مسائل هسته ای با اشاره به توافق هسته ای اخیر کشورمان افزود: شروع بحث هسته ای از دولت قبل و با پادرمیانی امیر قطر آغاز شد و این روند ادامه پیدا کرد تا به دولت تدبیر و امید رسید و پس از آن شاهد توافق ژنو، لوزان و بعد مسئله برجام بودیم.

 

فضائلی افزود: برخی این سوال را مطرح می کنند که چگونه 159 صفحه متن حقوقی در عرض 18 روز در وین آماده شد باید گفت این مسئله مربوط به همان ابتدای بحث توافق ژنو است که به تعبیر اعضای مذاکره کننده متنی پر از پرانتز بود که در طول مذاکرات توانستیم این پرانتزها را کم و اضافه کنیم که در نهایت متن منتشر شده در وین اعلام شد، پرانتزها برداشته شده و به متن نهایی دست پیدا کردند.

 

این کارشناس مسائل هسته ای تصریح کرد: البته این متن به عنوان توافق نهایی نیست بلکه جمع بندی ایران و 1+5 از این مذاکرات است چرا که هنوز این متن مراحل قانونی را نه در ایران و نه در آمریکا طی نکرده است.

 

فضائلی اظهار داشت: از سال 82 اخبار مربوط به ماجرای هسته ای داغ شد که آن مقطع پرونده هسته ای ایران صاحب نداشت بعد تصمیم گرفته شد که دبیر وقت شورای امنیت که در آن زمان روحانی این سمت را برعهده داشت مسئولیت آن را برعهده گیرد.

 

کارشناس مسائل هسته ای با بیان اینکه عده ای از افراطیون، توافق را نوعی فتح الفتوح می بینند گفت: عده ای می خواستند تا مذاکرات هر چه زودتر به نتیجه برسد. البته آنچه که توسط اعضای مذاکره کننده گفته می شود بین برجام و توافق نامه تفاوت وجود دارد. جمهوری اسلامی برجام را پذیرفته نه قطعنامه را، که این حرف کاملا درستی است یکی از نکات مهم این است که برجام دارای چند مرحله و چند فاز است.

 

وی تصریح کرد: از زمان شروع جمع بندی مذاکرات مرحله اول برجام به نام جمع بندی آغاز شد مرحله بعدی آن که پس از ده سال صورت می گیرد مرحله انقضا نام دارد این مرحله ای است که از نشست پایانی وین تا ده سال آینده طول می کشد.

 

فضائلی ادامه داد: مرحله پذیرش 90 روز پس از صدور قطعنامه شورای امنیت صورت می گیرد. در طول این مدت مراحل قانونی قطعنامه در ایران و آمریکا طی می شود که اگر قرار به تایید باشد باید یک جا این قطعنامه تایید شود و نمی توان گفت این بخش را قبول داریم و بخش دیگر را نه البته اگر بخواهیم آن را بپذیریم می توانیم برخی از ملاحظات را درباره آن در نظر بگیریم.

 

این کارشناس مسائل هسته ای افزود: یکی از انتقادات مطرح شده در خصوص این قطعنامه این است که چرا ما در جریان توافق ترجمه فارسی برجام را به عنوان یک سند ذکر نکردیم در حالی که معاهده ان پی تی به حدود ده زبان دنیا ترجمه شده است تا کشورها بتوانند از آن بهره بگیرند و برایشان مشکلی پیش نیاید.

 

وی ادامه داد: چنین نیست که برجام بخش محرمانه ای داشته باشد تمام صفحات آن بین ما و 1+5 به عنوان جمع بندی نهایی مورد تفاهم قرار گرفته است. البته بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی توافق صورت گرفته محرمانه بوده است که البته این موضوع مرسوم بین تمام کشورها و آژانس بین المللی است که حتی آمانو با اعلام آن در وین اظهار خوش بینانه ای از این توافق داشت.

 

فضائی در پایان با بیان اینکه در بحث پارچین آن گونه که ما بخواهیم نظارت ها صورت می گیرد خاطر نشان کرد: در این دوره بخشی از تفاهم ما و آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان بخشی از نقشه راه صورت می گیرد.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

امام حسين (ع)

مَاذَا وَجَدَ مَنْ فَقَدَكَ وَ مَا الّذِى فَقَدَ مَنْ وَجَدَكَ؟

پروردگارا! آن كه تو را نيافت، چه يافت و آن كه تو را يافت، چه از دست داد؟

امام علی (ع)

اِعْجابُ الْمَرْءِ بِنَفْسِهِ دَلیلٌ عَلى ضَعْفِ عَقْلِهِ

فخر کردن انسان به خودش، نشانه کم عقلى او مى باشد.

امام رضا (ع)

صَديقُ كُلِّ امْرِء عَقْلُهُ وَ عَدُوُّهُ جَهْلُهُ

دوست هر كس عقل او، و دشمنش جهل اوست.

موکب کربلا فاطمة الزهراء یاسوج

وقتی که در نگاه تو مقصد حرم شود پاگیر جاده می‌شود آن دل که عابر است

با ما در ارتباط باشيد

ما دوست داريم از نظرات شما در اطلاع باشيم

تماس با ما

اطلاعات تماس

شماره تماس:09164221045

آدرس

پست الکترونيک

منتظر تماس تان هستيم