موکب کربلا فاطمة الزهراء یاسوج

وقتی که در نگاه تو مقصد حرم شود پاگیر جاده می‌شود آن دل که عابر است

به وبسايت ما خوش آمديد

موکب کربلا فاطمة الزهراء یاسوج

وقتی که در نگاه تو مقصد حرم شود پاگیر جاده می‌شود آن دل که عابر است

جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۶ ب.ظ

موکب کربلا فاطمة الزهراء یاسوج

با ما در ارتباط باشید

درباره سايت

about
متاسفانه امکان درج خودکار کادر جستجو یا جعبه دنبال کنندگان در این قالب وجود ندارد، لطفا برای درج از حالت دستی استفاده نمایید.

توضیحات

اطلاعات سايت

client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client

تصاویر برگزیده

عنوان عکس

توضيحات مختصر درباره عکس

عنوان عکس

توضيحات مختصر درباره عکس

عنوان عکس

توضيحات مختصر درباره عکس

عنوان عکس

توضيحات مختصر درباره عکس

عنوان عکس

توضيحات مختصر درباره عکس

عنوان عکس

توضيحات مختصر درباره عکس

عنوان عکس

توضيحات مختصر درباره عکس

عنوان عکس

توضيحات مختصر درباره عکس

اظهار تاسف امام عصر(ع) از تاخیر در یاری امام حسین(ع)

اظهار تاسف امام عصر(ع) از تاخیر در یاری امام حسین(ع)

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان قم بااشاره به اظهار تاسف امام عصر(ع) بر تاخیر در یاری سیدالشهدا(ع)، گفت: باید تا زمانی که اطاعت از امام معصوم کامل شود، بر مصائب سیدالشهدا(ع) گریست.

حجت الاسلام ناصر شهیدی، رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان قم در گفتگو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان بااشاره به آرزو و تاسف امام زمان(ع) و گریه حضرت بر سیدالشهدا(ع) در زیارت ناحیه مقدسه، گفت: قسمت اول این فراز از زیارت ناحیه سلام خالصانه و با شناخت امام عصر(ع) است. به تعبیری این جلسه روضه که گسترده است، معرفت بسیاری به مستمعین می دهد.
وی بااشاره به این فراز، افزود: در این فراز می خوانیم، أَلسَّلامُ عَلَیْک َ فَإِنّی قَصَدْتُ إِلَیْک َ، وَ رَجَوْتُ الْفَوْزَ لَدَیْک َ، أَلسَّلامُ عَلَیْک َ سَلامَ الْعارِفِ بِحُرْمَتِک َ، الْمُخْلِصِ فی وَِلایَـتِک َ، الْمُتَقَرِّبِ إِلَى اللهِ بِمَحَبَّـتِک، الْبَرىءِ مِنْ أَعْدآئِـک َ، سَلامَ مَنْ قَلْبُهُ بِمُصابِک َ مَقْرُوحٌ، وَ دَمْعُهُ عِنْدَ ذِکْرِک َ مَسْفُوحٌ، سلام برتو من به سوى تو رو آورده ام، و به رستگارى در پیشگاه تو امید بسته ام، سلام بر تو سلامِ آن کسى که به حُرمتِ تو آشنا و در ولایت تو مُخلص و بى ریا است، و به سببِ محبّت و ولاى تو به خدا تقرّب جسته، و ازدشمنانت بیزار است، سلام کسی که قلبش از مصیبت تو جریحه دار و اشکش به هنگام یاد تو جارى است.
حجت الاسلام شهیدی با طرح سوالی درخصوص این فراز، اظهارداشت: با خواندن این بخش باید ببینیم که آیا ما در زمان زیارت امام حسین(ع) چه قصد و نیتی داریم، آیا رستگاری را در زیارت می دانیم، باید از خود بپرسیم که آیا می دانیم نسبت به امام حسین(ع) چه وظیفه ای داریم و ولایت مداریمان را نسبت به حضرت خالص کرده ایم.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان قم ادامه داد: باید در زیارت امام حسین(ع) از خود بپرسیم که آیا ولایت غیر از امام را در دلمان داریم؟، آیا با کسانی که با امام دشمن هستند دشمنیم، آیا با کسانی که با زیارت کردن امام مبارزه می کنند، مبارزه می کنیم و با کسانی که به قبر مطهر امام بی احترامی می کنند، دشمن هستیم که باید بگوییم ما با دشمنان دشمن هستیم ولی دشمن را نمی شناسیم.
وی با بیان اینکه باید ببینیم مانند امام عصر(ع) عاشق زیارت امام حسین(ع) هستیم، تصریح کرد: آیا با قلب مجروح امام حسین(ع) را زیارت می کنیم؟، آیا در زمان زیارت با امام عصر(ع) ناله می زنیم؟ یا اینکه او را تنها گذاشته ایم؟ اینها سوالاتی است که مستمع این جلسه پر از مصیبت باید از خودش بپرسد.
حجت الاسلام شهیدی ادامه داد: باید معرفت به امام حسین(ع) را از کلام اهل بیت(ع) بیرون آورده و به آن عمل کنیم. این درحالی است که امام کاظم(ع) در جلد ۵۱ می فرمایند: خوشا به حال شیعیان ما آنهایی که به محبت ما در زمان غیبت قائم ما چنگ می زنند.
این پژوهشگر مهدوی افزود: امام عصر(ع) با تعبیر سَلامَ مَنْ لَوْ کانَ مَعَکَ بِالطُّفُوفِ، لَوَقاک َ بِنَفْسِهِ حَدَّ السُّیُوفِ، وَ بَذَلَ حُشاشَتَهُ دُونَکَ لِلْحُتُوفِ، وَ جاهَدَ بَیْنَ یَدَیْک َ، می فرمایند سلام کسی که اگر با تو در کربلا مى بود، با جانش در برابر تیزىِ شمشیرها از تو محافظت مى نمود و نیمه جانش را به خاطر تو به دست مرگ مى سپرد، و در رکاب تو جهاد می کرد.
وی بااشاره به درس وفاداری امام زمان(ع) به ما مستمعین در زیارت ناحیه مقدسه، اظهارداشت: در این فراز مستمع از خودش می پرسد با توجه به فرازهای عاشقانه امام عصر(ع) ما نسبت به ائمه و امام حسین(ع) چه روحیه ای داریم؟ آیا از آنهایی هستیم که اگر در کربلا بودیم. فقط مقداری حضرت را یاری می کردیم یا فقط شمشیرهایی که علیه امام بلند می شد؟ مشاهده می کردیم، آیا جان خود را در مقابل شمشیرها قرار می دادیم؟ یا نه.
حجت الاسلام شهیدی با بیان اینکه امام عصر(ع) در این فراز با گریه و زاری هدف از گریه کردن را به ما می آموزد، گفت: امام می فرمایند؛ فَلَئِنْ أَخَّرَتْنِى الدُّهُورُ، وَ عاقَنی عَنْ نَصْرِک َ الْمَقْدُورُ ، وَ لَمْ أَکُنْ لِمَنْ حارَبَک َ مُحارِباً، وَ لِمَنْ نَصَبَ لَک َ الْعَداوَةَ مُناصِباً، فَلاََ نْدُبَنَّک َ صَباحاً وَ مَسآءً ، وَ لاََبْکِیَنَّ لَک َ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَماً، حَسْرَةً عَلَیْک َ، وَ تَأَسُّفاً عَلى ما دَهاک َ وَ تَلَهُّفاً، اگرچه زمانه مرا به تأخیر انداخت، و مُقدَّرات الهى مرا از یارىِ تو بازداشت و نبودم تا با آنان که با تو جنگیدند، بجنگم و با کسانی که با تو دشمنى کردند، خصومت نمایم، (درعوض) صبح و شام بر تو مویِه می کنم و به جاى اشک براى تو خون گریه می کنم، از روى حسرت و تأسّف و افسوس بر مصیبت هائى که بر تو وارد شد.
رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان قم با بیان اینکه حضرت در این بخش اظهار تاسف بر تاخیر یاری حضرت سیدالشهدا می کنند، خاطرنشان کرد: باید تا زمانی که اطاعت از امام معصوم(ع) بر روی کره خاکی کامل شود. برای مصائب سیدالشهدا(ع) گریست، ما الگو می گیریم از این فرمایش که باید با اطاعت از امام معصوم و تقوی الهی مراقب و مواظب اعمال و رفتار و کردار خود باشیم.
وی گفت: در قسمت آخر این فراز امام عصر(ع) آثار شهادت امام حسین(ع) را بیان می کنند.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

امام حسين (ع)

مَاذَا وَجَدَ مَنْ فَقَدَكَ وَ مَا الّذِى فَقَدَ مَنْ وَجَدَكَ؟

پروردگارا! آن كه تو را نيافت، چه يافت و آن كه تو را يافت، چه از دست داد؟

امام علی (ع)

اِعْجابُ الْمَرْءِ بِنَفْسِهِ دَلیلٌ عَلى ضَعْفِ عَقْلِهِ

فخر کردن انسان به خودش، نشانه کم عقلى او مى باشد.

امام رضا (ع)

صَديقُ كُلِّ امْرِء عَقْلُهُ وَ عَدُوُّهُ جَهْلُهُ

دوست هر كس عقل او، و دشمنش جهل اوست.

موکب کربلا فاطمة الزهراء یاسوج

وقتی که در نگاه تو مقصد حرم شود پاگیر جاده می‌شود آن دل که عابر است

با ما در ارتباط باشيد

ما دوست داريم از نظرات شما در اطلاع باشيم

تماس با ما

اطلاعات تماس

شماره تماس:09164221045

آدرس

پست الکترونيک

منتظر تماس تان هستيم